5 Aralık 2011 Pazartesi

Ölümcül 4 Ses

Kendimi bildim bileli şarkı söylerim. Fena da söylemem ha, dinleyenler beğenir. Buna mukabil iyi de bir kulağım var, iyi ve araştırmacı bir müzik dinleyicisiyim aynı zamanda. Yeni ne çıkmış, kim aranje etmiş, bunun söz yazarı kim ? Şurada ki gitar solo bir yerden sample mı? vb. detay soruları sıkça sorar, doğrusunu öğrenirim. Ama konu vokallere gelince bu aşamada hassasiyetim artıyor elbette. Ve edindiğim deneyimler sonucu ve kişisel beğenilerimin de ışığında Türkiye'de tahammülü mümkünsüz dört ölümcül erkek vokali belirledim. Sondan başlayarak afişe ediyorum efenim. 

4. Halil Sezai Paracıkoğlu: 

Bu adam şarkı söyleyince, kendi kendime kulaklarımı tıkayıp " nanana SENİ DUYMUYORUM Kİ! LALALAL NANANA!"  yapasım geliyor. Genç kızlar ölüp bittiler bu adam için nedir bu adamı bu kadar özel yapan anlayan varsa beri gelsin. Şarkıların bir çoğunu dinledim. Benim lisede kendi kendime bestelediklerimden bir farkı yok. Hatta onlar daha iyi! Hele bir de ilk hecelerde nefesi böle hafif içine çekip boğazını temizlermiş gibi çıkardığı ses yok mu kafasını patlatasım geliyor. Ama diğer üçüne göre daha dinlenilebilir olduğu için kendisine daha fazla giydirmeyeceğim.

3. Mustafa Ceceli:


Listemizin üçüncü sırasında kıtipiyoz Ceceli yer almakta. Kendisinin sürekli ağlar gibi şarkı söylemesi benim tahammül sınırlarımı öyle zorluyor ki "uydurma lan, bu şarkıyı da mı bu kadar yüreğinde hissediyorsun. Bırak allasen" diyesim geliyor. Ceceli'nin en tahammül edemediğim şarkısı ise "Ne olur dön geri, sevindirme elleri," şeklinde nakaratı olan şarkısı işte o nakarat söylenmeye başladığında kanım çekiliyor, gözlerim kararıyor. Ceceli'nin teknik açıdan ziyade samimiyet ile ilgili problemleri var. Bir insanın Orhan Gencebay veya Kayahan olması lazım ki böyle gönül insanı olsun ama bu adam sadece ağlak ve o şarkı söylediğinde içim kıyılıyor! Ayrıca lütfen Sezen Aksu şarkılarına ilişmesin onları Göksel'e bıraksın!

2. Cem Adrian


Bu adamı sevmiyor değilim çünkü bildiğin nefret ediyorum. O kedi miyavlaması gibi söylediği şarkılar, medyada ses genişliği hakkında çıkan saçma sapan spekülasyonlar ve bunları çıkıp yalanlamaması, bunlardan faydalanması, reklam yapması Adrian'ı daha da antipatik hale getiriyor. Ulan çıkıp de ki "arkadaş bir adamın 545665 oktav sesi olmaz, bunun uluslararası ölçütleri vardır. Şu şu aralıklar şarkı söylemek için yeterliyken, aralık şu şekilde genişlerse bu ses aralığının normal insanlara göre geniş olduğunu gösterir. Aslında benim sesim götüm gibi fakat o kadar çok kafa sesi kullanıyorum ki hepiniz bi bok bilmediğinizden kerizleniyorsunuz de." bunu de lütfen! Çünkü her yazdığın şarkıya yağmur, kar ve çocuk kelimelerini yerleştirip, yerlerini periyodik aralıklarla değiştiriyorsun ve biz seni yeni albüm yaptın zannediyoruz. Ayten Alpman söylemek senin neyine acaba sen daha kendi şarkılarını bile doğru düzgün söyleyemiyorsun. Melis Sökmen gibi harikalar seninle sahneye çıkmaya tenezzül ediyorlar, ben ne kadar şaşırsam da sen şaşırma! Titre ve kendine gel gözünü seveyim! Bence çalışmalara "daha dün annemizin" isimli şukela eserle başlarsan zamanla şarkı söyleyebileceğini düşünüyorum. Bir 10 yıl sonra falan... 




(Bu arada 4. sıradaki arkadaşla aynı sahneye çıktığınızı ve kayıtlarınızın olduğunu duydum. Bir yerde denk geleceğim diye ödüm patlıyor.)

1. Ferhat Göçer


Evet, geldik listemizin 1. sırasına :) Mahşerin dört atlısının en kana susamış olanına. Çünkü bu adam şarkı söylemiyor. Toplum üzerine deney yapıyor. Sesini bir silah gibi kullanıyor, her medyada çekinmeden sağa sola savurduğu birbirinden berbat şarkılarıyla halk sağlığını tehdit ediyor. İşin aslı listenin 1. sırasında bir şarkıcı olsun çok isterdim ama ne yazık ki Göçer bir şarkıcı değil, bir müezzin. Özellikle tizlere çıktığında bakalım elini ne zaman kulağına koyup ezan okumaya başlayacak diye merakla kavruluyorum. Öyle fena öyle fena bir sesi var ki o şarkı söylerken yer yarılsa da içine girsem keşke diye yalvarıyorum. Sanki kusuyor gibi şarkı söylüyor ve yanağındaki kraterlerden birinden hava kaçırdığına eminim. "Yastayım" gibi şahane bir şarkıyı bile öldürmeyi başarmış, Türk müziğine müdahil olmuş vuvuzeladan sonra en sinir bozucu sese sahip erkek vokal odur.

Müezzin ıkınırken!

Not: Sinan Akçıl ve Soner Sarıkabadayı bu listede yoklar.  Çünkü hiçbir kayıtlarında duyabileceğim frekansta bir ses çıkarmamışlar. Ama sivrisineklerin beğeni ile dinlediğine eminim.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder