16 Ocak 2012 Pazartesi

İzmirliyiz, Kar Nedir Bilmeyiz!

Günlerdir söyleniyorum. Hadi artık kar yağsın, yeter kar yağsın, İstanbul'a geldik bir kar göremedik diye diye... Yağdı sonunda! Hem de ne yağmak arkadaş! İzmirliler bilir, biz kar nedir bilmeyiz. O kadar ayaz olur, o kadar soğuk yapar, yanaklarımız, burnumuz kızarır bir türlü kar yağmaz. Yağsa bile ağzımıza bir parmak bal çalar gibi uçuşur uçuşur gider. O salak salak uçuşmaya bile biz ağzı açık ayran budalası gibi bakarız. Bir kar yağmaya görsün insanlar yerler buz tuttuğu için değil havaya bakmaktan kayıp düşerler. Omuzlarımıza düşen kar tanelerini nimet gibi okşarız. Okullar yurt genelinde tatil olur, millet kar topu oynar biz o soğukta çıkar okula gideriz. Akşam dona dona eve gelir ödev yaparız, bir yandan haberlerde kızak kayan çocukları hasetle izleriz. Yani doya doya ne kar topu oynamışlığımız vardır, ne de kardan adam yapmışlığımız. Resim derslerinde kar resmi yaparken kartoplarını kafamız kadar kocaman çizeriz, yani o kadar bilmeyiz kar nedir. Dolayısı ile İzmirliler olarak kara açız. Sosyal medyada bile karı en büyük coşkuyla İzmirliler karşıladı. Kar, İstanbullular için eziyeti ifade ediyor. Ankaralılar burada yağana kar bile demiyor.
Ama şimdi karsız geçen çocukluk kışlarımdan intikam alma vakti! Bu akşam kar iyice artacakmış. İsabetsiz merteorolojinin bu saptamayı isabet ettirmesi için dua ediyorum. Bu gece kar iyice bastırdığında havuç ve zeytinlerimi (doğal gaz var, nereden kömür bulalım?) alıp kardan adam yapmaya çıkacağım. Beni takip edin!

Yaklaşık altı saat sonra...


2 yorum:

  1. gülümseyerek okudum:) dün akşam 9 civarı havada dolana dolana yere inmeye çalışan beyaz taneleri gördüm..vallahide billahide izmirde gördüm :) inanmıycaksın ama gördüm :) :) :) kardan adam? tabiki imkansız ama ben yinede izmir de sulara karışmadan yere inen beyaz tanecikleri gördüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün gece yıllardır yapamadığımız o kardan adamı tüm İzmirli çocuklar için yaptım! Adını da Şakir koydum!Gözün arkada kalmasın yiğidim yüreğimizdesin :)

      Sil