1 Kasım 2009 Pazar

Bana "doksanlardandoksan" Şarkı Saysana !

Uzun uzun düşündükten sonra gayet basit olan birşeyi farkettim. 90′lar Türkçe Poptan kopamayışımın sebebi tüm çocukluğumun bu süreci kapsamasıydı. Enteresan bir çocukluk dönemi geçirdim açıkçası. Sokakta oynamaktan nefret ederdim. Tek eğlencem uyduruk ama vefakar teybimle boş kasetlerimdi. 7/24 hiç durmadan ses kaydı yapar, radyo programları kaydederdim. Hatta kimse bu işten hoşlanmadığından programa gelen konukları sesimi değiştirerek kendim seslendirirdim.

Bir de sabırsızlıkla beklediğim anlar vardı. Mesela haftasonu alışverişleri; Allem eder kallem eder her seferinde bu ikiliye( annem ve babam) kaynak olurdum. Evimizin tam karşısında ki süpermarkete giderdik. Bizimkiler tam yiyecek reyonlarına sapacakları sırada aradan sıvışarak kasetlerin beni beklediği o mükemmel bölüme giderdim. Birgün kaset reyonunun tamamını alarak eve dönmek en büyük hayalimdi. Reyonun başına vardığımda önce yeni çıkanları didiklerdim. Ya da tv’de duyup aklıma düşeni arardım. Çok iyi hatırlarım şarkıcının adı veya albüm kapağının gösterişi için bile kaset aldığım olurdu. Sonunda uygun kaseti bulup bizimkilerin yanına dönerdim. Onlar artık beni reddetmekten vazgeçmişlerdi. Tutturmama gerek kalmadan her pazar kasedimi alır mutlu mesut evime döner defalarca dinlerdim.

2000′lere geldiğimizde cd’lerle tanışalı iki yıl kadar olmuştu. Bu on yıl içinde nasıl bir kaset arşivim olduğunu tahmin edersiniz. Fakat zaman çabucak geçip gitti. Çok sevgili kasetlerim yerlerinde tozlanıp duruyorlar. Geçen on yılın izleri ise beynimde ki melodilerle canlı duruyorlar.

Sonuç itibariyle tüm arşivimi tarayarak ( internettende yararlanarak ) 90′lı yıllardan en sevdiğim 90 şarkıyı seçtim. Sizlerle de paylaşmak istiyorum. Umarım 90′ları merak eden genç kuşağa ve 90′larda benden çok daha büyük olup o yılları hatırlamak isteyenlere bir kaynak olabilirim

Metin Arolat - Dert Değil
Metin Arolat - Elveda
Hakan Peker - Amma Velakin
Hakan Peker - Bir Efsane
Akın - Rebeka
Rengin - Ağlama Gönlüm
Pınar Aylin - Bekletme
Pınar Aylin - Yalvaramam
Serdar Ortaç - Gamzelim
Serdar Ortaç - Zakkum Çiçekleri
Serdar Ortaç - Kara Biberim
Nazan Öncel - Sokak Kızı
Bora Öztoprak - Seni Seviyorum
Bora Öztoprak - Akdeniz Geceleri
Yonca Evcimik - Tatlı Kaçık
Yonca Evcimik - Abone
Yonca Evcimik - Bandıra Bandıra
Yonca Evcimik - 9:15 vapuru
Nalan - Of Aman
Nalan - Hadi Yarim
Ozan Orhon - Saman Alevi
Zerrin Özer - Kıyamam
Zerrin Özer - Bırak Ellerimi
Kerim Tekin - Cici Baba
Kerim Tekin - Kar Beyaz
Tuğçe San - Tempo
Tayfun - Hadi Yine İyisin
Deniz Arcak - Yağmurdan Kaçarken
Deniz Arcak - Şam Şeytanı
Ümit Sayın - Hicran
Ümit Sayın - Ben Tabii ki
Reyhan Karaca - Sevdik Sevdalandık
Jale - Üzgünüm
Rafet El Roman - Amerika
Rafet El Roman - Leyla
Rafet El Roman - Bir Melek
Rafet El Roman - Seni Seviyorum
Seçil - Uhde
İzel - Hasretim
İzel - Dönmelisin
İzel - Avuçlarım Kanıyor
İzel - Bitmesin Bu Rüya
İzel - Eller Havaya
Çelik - Hercai
Çelik - Nazına Ölüyorum
Çelik - Ateşteyim
Ercan Saatçi - Tam 14 Saat Oldu
Tarkan - Kimdi
Tarkan - Kış Güneşi
Tarkan - Ölürüm Sana
Tarkan - Şeytan Azapta
Tarkan - Kır Zincirlerini,
Göksel - Sabır
Ah Canim Ahmet- Ah canım Vah Canım
Asya - Olmadı Yar
Asya - Vallahi Öptürmem
Asya - Beni Aldattın
Oya & Bora - Seni Bana Yazmışlar
Oya & Bora - Yalancı Sevgilim
Oya & Bora - Ara Beni
Oya & Bora - Sevmek Zamanı
Ajlan & Mine - Aşkolsun
Gönül Gül - Kemancı
Deniz Seki - Ahmet
Emel Müftüoğlu - Hovarda
Emel Müftüoğlu - Faka Bastın
Mutaf - Ayşa
Gülay - Cesaretin Var mI Aşka ?
Yıldız Tilbe - Sana Değer
Yıldız Tilbe - Delikanlım
Yıldız Tilbe - Çal Oyna
Niran Ünsal - Haktan
Mustafa Sandal - Araba
Mustafa Sandal - Sana İhtiyacım Var
Mustafa Sandal - Tek Geçerim
Gökhan Kırdar - Yerine Sevemem
Demet Sağıroğlu - Arnavut Kaldırımı
Ayşen - Aman Be
Tuba Önal - Umut Sürdükçe
Sibel Tüzün - Kaçın Kurası

Son 10 ise albümlerin tamamı arşivlik
81. Sezen Aksu - Gülümse

82. Sertab Erener - La’l

83. Levent Yüksel - Med Cezir

84. Mirkelam - Her Gece

85. Kenan Doğulu - Yaparım Bilirsin & Sımsıkı

86. Burak Kut -İlk Üç Albüm ( Benimle Oynama, Yaşandı bitti, Küçük Prens)

87. Sibel Alaş - İlk Üç Albüm( Adam, Fem, Çocuk)

88. Aşkın Nur Yengi - Hesap Ver, Sıramı Bekliyorum, Kara Çiçeğim

89. Nilüfer - Esmer Günler, Geceler, Ne masal Ne Rüya, Yine Yeni Yeniden, Geceler

90. Kayahan - Yemin Ettim, Odalarda Işıksızım

Ve ve ve daha niceleri; Ajda Pekkan, Yeşim Salkım( Deli Mavi, Son sigara, Yeditepe İstanbul), Ayşegül Aldinç,Seden Gürel, Ferda Anıl Yarkın, Ayna, Grup Laçin, Kim Bunlar, Vale, Çıtır Kızlar, Birkaç İyi Adam, Grup Vitamin, Eda Özülkü, Bendeniz, Harun Kolçak,Cemali, Tüzmen, Ege, Yaşar, Suat Suna, Mfö, Hazal, Cartel, Fatih Erkoç, Sinan Erkoç, Zafer Peker, Taner,Sibel Gürsoy, Melis Sökmen, Şahsenem, Soner Arıca…

Onlarda unutulup gitti ! Belki de bugün çocuk olanlar Hande Yener’in Romeo’sunu çocukluğumun şarkısıydı diye hatırlayacaklar. Tıpkı Benim, bizim gibi…


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder